mandag, mars 26, 2007

Djupedal avslører hvilke holdninger han egentlig har "djupt" nede på bunnen

I dagens ?VG forteller avisen hvordan statsråd Djupedal i helgen truet en yngre partikollega til ikke å stemme for Fiskaa. I etterkat ba han om unnskyldning for dette.

I følge avisen, og NRK, er dette likevel ikke første gangen Djupedal bruker trusler. VG forteller at Djupedal i 2005 i samtale med Kaj-Marting Georgsen plutselig skal ha blitt brå og sagt at han ikke ville nøle med å sette i gang SV-apparatet og bruke mot Georgsen og hans sjef, statsråd Per-Kristian Foss, at de er homofile.
[i]To dager senere, på søndag, ringte Djupedal til Georgsen.
- Da fikk jeg en unnskyldning. Det satt jeg pris på. Det var voksent og ryddig gjort. Jeg for min del har lagt det bak meg, sier Georgsen.[/i]

Det er absolutt voksent gjort av Djupedal å be om unnskyldning når han går over streken og kommer med trusler. Men hva sier disse episodene EGENTLIG om Djupedals holdninger? Ville han sluppet unna med det dersom Georgsen og Foss var blitt truet med hets for etnisk opprinnelse eller religiøst ståsted, eller endog kjønn?

Vi får håpe at dette kun var to enkeltstående hendelser, tatt helt ut av sammenheng, men jeg har min tvil...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hmmmm... Lurte på hva de diskuterte ettersom Georgsen er så glad for at denne saken er ute av verden.

VamPus sa...

Hadde en høyremann sluppet unna med noe lignende mot en på venstresida?