torsdag, desember 28, 2006

Nyttårsraketter

Forby nyttårsraketter? Er ikke det å gripe laaangt inn i den enkeltes frihet? Nei, jeg syns faktisk ikke det. Selv om jeg har stor tro på den personlige frihet, er jeg samtidig en sterk forsvarer av samfunnets rett til å sette grenser for denne friheten. Når det kommer til fyrverkeri, har jeg ikke noe problem med å forsvare strengere grenser, MEN det forutsetter at det kommer på plass store fyrverkerier, i regi av kommuner, stat, næringsdrivende, frivillige, velforeninger eller idrettslag.

Redd liv og øyne, dropp rakettene i år!

2 kommentarer:

Sebastian sa...

Jeg har ennå tilgode å finne ut hva jeg selv mener. Det er viktig å ha tro på enkeltmennesket. Men den enkeltes frihet tar slutt der den setter grenser for andre. Det å ha så mange som sender opp fyrverkeri med i alkoholpåvirket tilstand er nettopp en slik stopper. Derfor er en regulering av fyrverkeri absolutt på sin plass, likevel er det vanskelig å bestemme seg for hvor mye.

Sjekk forresten ut http://www.politiskforum.no/phpbb/viewtopic.php?p=51#51 Der det går ann å diskutere saken. www.PolitiskForum.no er et partipolitisk uavhengig debattforum der vi håper på å få istand mange gode og interessante debatter!

whistoslo sa...

Det kan være vanskelig å avgjøre om man skal ha et totalforbud, eventuelt om det skal være lov etter en byråkratisk søknadsprosess. Det er imidlertid viktig å få i gang en debatt rundt dette.