mandag, august 21, 2006

Flott Ringsaker menighet!

Etter en drøy langhelg i sengen, med hoste, sår hals og feber rund 38 grader, klarte jeg å kreke meg opp og på jobb i dag. I hvert fall noen timer. I skrivende stund heller jeg i meg te og kaldsvetter, mens jeg lurer på om kanskje sengen likevel ville vært best i dag?

Men det var ikke DET jeg skulle skrive om. Jeg snublet nemlig over en utrolig søt historie, som jeg bare MÅ dele med dere.
Gudbrandsdølen skriver om Per Fridtjof Skipperud og Helge Magnus Østby Jevne fra Lillehammer som giftet seg i Ringsaker kirke på lørdag. Tross tre runder i tingretten, som gav grønt lys for lovformelig partnerskapsinngåelse i kirken, satt Kirke- og kulturdepartementet ned foten. Det vites ikke om det skjedde på politisk nivå eller på embetsmannsnivå, men jeg syns det er flott at Per Fridtjof og Helge Magnus ikke lot dette stoppe seg.

Gratulerer begge to! Dere er foregangsmenn, og jeg gleder meg til vi får ryddet opp i dagens diskriminering, og likestiller heterofile og homofiles mulighet til å regulere samlivet sitt på en lovformelig, og ikke-diskriminerende, måte!

Ingen kommentarer: