fredag, mai 08, 2009

Høyres landsmøte 8. mai kl 18

Jada, jada, jada... Nå har kristenfolket våknet! Styrke kirken, sikre kirken, særstille kirken... Jeg er IKKE enig!

Langmyr fra Aust-Agder gjorde derimot en veldig god figur, og argumenterte for å fjerne den kristne formålsparagrafen. Dyktig svarreplikk også, etter å ha fått motbør med påstand om at grunnlovsvernet er et hinder. Da får vi bare endre grunnloven!

Selv har jeg vært en snartur oppe og gjort min debut på landsmøtets talerstol på et helt annet tema, essensen:
"Kjære landsmøte
I fjor vedtok stortinget en ny ekteskapslov. Høyres stortingsgruppe var med å danne grunnlaget - takk til stortingsgruppen! Men konsekvensen av ny ekteskapslov, er nye familiekonstellasjoner i Norge. Det forplikter også Høyre til å være mer presise i sine formuleringer og ta høyde for disse nye familiene. Derfor ber jeg landsmøtet om å støtte Oslo Høyres forslag 130 på side 21, som i tillegg til innholdsmessig å være betydelig bedre enn programkomiteens tekst, også tar høyde for de nye familiene."

Jeg fikk i det minste LITT applaus... :-)

Ingen kommentarer: