tirsdag, oktober 03, 2006

På Hurtigruten - med 80 leger...

Av og til har det sine absolutte fordeler å være ansatt i Den norske lægeforening. Et slikt tilfelle var det da jeg fikk forespørselen, kunne jeg tenke meg å bidra i forbindelse med tillitsvalgtskurs på Hurtigruten, Trondheim-Bergen-Ålesund?

Det kunne jeg, og fikk deretter tildelt tidspunkter for mine innslag, mandag ettermiddag, tirsdag morgen, og onsdag ettermiddag. Resten av tiden har i grunnen gått med til å supplere kollegaer, ligge i hot-tub på øverste dekk i måneskinn, spise knallgod mat, og til å traske en aldri så liten tur i Bergen, bl.a. til Akvariet.

Og best av alt, jeg har holdt meg milevidt unna nyhetssendinger og aviser i over ett døgn. Få ting er så balsam for sjelen, som det å sitte og stirre ut av vinduet og se Feje-kommune sakte gli forbi...

Men nå er det gortsatt landligge i Bergen, regnet høljer ned, og middagen er først klokken 20. Skal jeg gå i baren, eller i hot-tuben igjen? Hvem sa at fordeler kom helt uten forpliktelser, slik som vanskelige valg???

2 kommentarer:

Anonym sa...

Høres ut som en bra tur det der ;)

whistoslo sa...

Det var en genial tur! Håper de vil invitere meg med neste år også :-)